אחד הרובים שנתפסו במבצע (צילום: דוברות המשטרה)
אחד הרובים שנתפסו במבצע (צילום: דוברות המשטרה)

שופט בית משפט השלום בירושלים, אלעד פרסקי, הורה לשחרר בתנאים מגבילים שלושה חשודים בעבירות נשק, לאחר שקבע כי חקירת המשטרה בעניינם לא התקדמה.

בשבוע שעבר נערך מבצע מעצרים בצפון ירושלים והעיר לוד, כאשר בלשים ולוחמי מג"ב פשטו על בתיהם שלך מספר חשודים. במהלך החיפוש תפסו השוטרים בביתו של אחד החשודים נשק M-16 ומספר נשקים נוספים מסוג "אייר סופט", אותם על פי החשד ניתן להסב לנשק חם.

חלק מהחשודים שנעצרו בתחילה כבר שוחררו על ידי המשטרה בתנאים מגבילים, לאחר שבהתייעצות עם הפרקליטות התברר כי הראיות נגדם חלשות. לדיון שהתקיים היום (שלישי, 15.1) בפני השופט הובאו ארבעה מתוך 13 חשודים שנעצרו לפני כשבוע בחשד לעבירות שונות, ובין היתר עבירות סחר בנשק.

ארבעת החשודים שהובאו היום לבית המשפט ועצורים כבר מספר ימים בחשד לעבירות נשק הם אברהים קואסמהעמאד נתשה, והשאם קואסמהמירושלים, ונזאר זבידאת מלוד. בדיון הקודם להארכת מעצרם, השופט פרסקי קבע כי במידה ולא תוצג לו התפתחות בחקירה, החשודים ישוחררו.

הסנגורים של זבידאת, ביקשו מהשופט לשחרר את מרשם לאלתר, בנימוק שבתיק אין ראיות ממשיות הקושרות את מרשם לסחר בנשק. לטענתם, המשטרה מתבססת על צילומים בהם נראה זבידאת אוחז בנשק, אולם מדובר למעשה ברובה אוויר שאותו הוא מחזיק ברישיון.

השופט פרסקי ציין בהחלטתו כי בדיון הקודם הוצגו לו ממצאי חקירה "מדאיגים" שהצדיקו הארכת מעצר לאותו שלב. עם זאת הוסיף השופט כי כעת נראה שחקירת המשטרה מוצתה ואין לחוקרים כיוונים חדשים שיכולים להביא להתפתחות אשר תבסס את עבירות הסחר בנשק שמיוחסות לחשודים.

לבסוף, השופט הורה לשחרר למעצר בית את אברהים קואסמה, נתשה וזבידאת, בכפוף לתנאים כספיים נוספים. לגבי השאם קואסמה אמר השופט כי הוצג לו חומר המחזק את החשד כלפיו, ולכן את מעצרו הוא האריך ביממה.