בלוג

המדריך לתאונת דרכים

תיק תאונת דרכים, הינו תיק של עבירה שגרמה לתאונת דרכים בה ניזוק רכב או נפצע אדם.

מדובר בתיק פלילי לכל דבר, בו ייחקרו במשטרה הנהג והנפגע.

בוחן התנועה:

בתיקי תאונות דרכים ובפרט בתיקים בהם נגרם נזק רפואי לאדם, בוחן התנועה מטעם המשטרה יגיע לזירת האירוע ויבדוק את זירת האירוע, סימנים על הכביש, תכנית הרמזורים (ככל ויש רמזורים בזירת התאונה).

בוחן התנועה יכין חוות דעת, אשר מתבססת על ביקורו בזירת התאונה וצילומים מהזירה, שיחזור האירוע, ניסוי שדה ראייה של הנהג ובדיקת ליקוי בשדה הראיה של הנהג, הוכחת מיקום ותיעוד המיקום, עריכת מדידות וחישובים של מהירויות, מיקומי הרכב, מצב הרכב והנזקים שנגרמו לו, סימני בלימה, שברי זכוכיות, חפצים של הנפגע, כתמי דם ועוד וכן על תיק המשטרה, סרטון מצלמת דרך (ככל ויש).

בסיום חוות הדעת, ייקבע בוחן התנועה את מסקנותיו כמו לאיזה כיוון נסע נהג הרכב, מקום התאונה (נקודת האימפקט), מהירות נסיעת הרכב, מתי הנהג הבחין בהולך הרגל/ברכב, מה אירע בדיוק בתאונה, מה מהירות הרכב והחשוב מכל – האם הנהג אשם או שמדובר בתאונה בלתי נמנעת שלרוב הנהג לא אשם בתאונה.

הפסיקה קבעה שכאשר איחור הנהג בתגובה הוא פחות משנייה אחת – מדובר בתאונה בלתי נמנעת.

תאונת בצומת מרומזר:

בתאונה בצומת מרומזר, יש לבדוק את תכנית הרמזורים, כמה שניות יש אור ירוק לנוסע ממזרח למערב וכדו', כאשר יש תכנית זמנים לכל כיוון (מופע).

תיקי תאונת דרכים במעבר חציה:

בתיק בו אירעה תאונת דרכים במעבר החציה, בוחן התנועה יבצע ניסוי שדה ראייה שזה בעצם שחזור של התאונה, בכדי לבדוק האם הנהג יכל לראות את הולך הרגל לקראת חציה במעבר החציה או בחציה. כאשר בוחן התנועה ייקח הולך רגל שמדמה את הולך הרגל שנפגע  ועם אותם פרמטרים שלו, כמו גובה, משקל ופריטי לבוש שלבש.

תפקיד עורך הדין בתיקים הללו – למצוא כשלים בתיק ולהביא לזיכוי הלקוח או להפחתה ניכרת בענישה של הלקוח.

משרדינו מטפל בייצוג נהגים בעבירות תעבורה של תאונות דרכים והצליח להביא להצלחות רבות.

"כל הזכויות שמורות והאמור אינו מהווה ייעוץ משפטי"

עניין אתכם? שתפו

Facebook
Twitter
LinkedIn

הצלחה אדירה בדחיית צו הרחקה של עיריית אשקלון שרצתה להרחיק את הלקוח שלי – מנהל מועדון הספורט "מכבי אשקלון" מבניין העירייה ובעקבות כך הייתה נגרמת פגיעה רבה מאוד לקבוצת "מכבי אשקלון"

עיריית אשקלון הגישה בקשה להוצאת צו הרחקה כנגד הלקוח שלי שהוא מנהל מועדון הכדורגל – מכבי אשקלון, שיורה על הרחקתו של הלקוח שלי מבניין עיריית

Read More »

הצלחה נדירה בתיק תאונת דרכים במעבר חציה בה נגרם להולך הרגל נזק של חבלה של ממש, אשר מסתיים ללא פסילה של יום אחד של רישיון הנהיגה ללקוח.

הלקוח הואשם בכתב אישום חמור, בעבירות אי מתן אפשרות להולך רגל להשלים מעבר חציה בבטחה, נהיגה בקלות ראש והתנהגות הגורמת נזק, כאשר הלקוח פגע בהולכת

Read More »
On Key

פוסטים קשורים