בלוג

המדריך לנהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים

החוק קובע, כי אחד מאלה ייחשב כשיכור:

  1. מי ששותה משקה משכר בעת נהיגה או בעת שהוא ממונה על הרכב.
  2. מי שבגופו מצוי סם מסוכן או תוצרי חילוף חומרים של סם מסוכן.
  3. מי שבגופו מצוי אלכוהול בריכוז הגבוה מהריכוז שקבע השר, בהתייעצות עם שר הבריאות ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, וחזקה שריכוז זה היה בגופו בשלוש השעות שקדמו לנטילת דגימות הנשיפה, השתן או הדם, כל עוד לא הוכח היפוכו של דבר.
  4. מי שנתון תחת השפעת משקה משכר או תחת השפעת סם מסוכן, ובלבד שבבדיקת מעבדה לא נמצא שריכוז האלכוהול בדמו נמוך מהסף שנקבע.

הכמות המותרת של אלכוהול:

הכמות המותרת לנהג רגיל היא 290 מיקרוגרם.

 כאשר מדובר בנהג חדש או נהג צעיר מתחת גיל 24 או נהג ברכב מסחרי או רכב עבודה מעל 3.5 טון או נהג ברכב ציבורי הכמות המותרת היא 50 מיקרוגרם בלבד.

בדיקות שכרות:

המשטרה מבצעת בדיקות שונות לאיתור שכרות באמצעות בדיקת נשיפון לאיתור ראשוני של אלכוהול, בדיקת ינשוף לאיתור אלכוהול ובדיקות דם.

שוטר רשאי לדרוש מנוהג רכב לתת לו דגימה של אוויר נשוף אף בהעדר חשד כי נעברה עבירה.

שוטר יכול לדרוש מנוהג רכב שהיה מעורב בתאונת דרכים או שיש לשוטר חשד סביר כי הוא שיכור לתת לו דגימת שתן או דגימת דם.

מהו חשד סביר לצורך בדיקת שתן או דגימת דם? עיניים אדומות, נהיגה מחשידה – בזיגזג, ריח אלכוהול מהפה, בדיקת נשיפון, דו"ח מאפייניים, בקבוק אלכוהול פתוח ברכב, ריח של סמים והימצאות חומר החשוד כסם ברכב.

כמו כן, תבוצע בדיקת מאפיינים, שהינה בדיקה שמבצעים למי שנתפס נוהג בשכרות, בה הוא נבדק בעת עמידה, הליכה על קו והבאת אצבע לאף ונבחן על פי התנהגותו, צורת הליכתו, ריח אלכוהול מהפה, דיבור הנהג אם לעניין או לא ועוד.

סירוב לבדיקת שכרות, משמעותה היא שהנהג נהג בשכרות והתביעה תצטרך רק להוכיח שהנהג סירב להיבדק, בכדי שהנהג יורשע בשכרות ולכן בדרך כלל, עדיף כן להיבדק, כי אז יכולים להיות כשלים בבדיקה וגם כי רמת השכרות יכולה לצאת נמוכה וזה בדרך כלל עדיף על סירוב.

נהג שסירב להיבדק, יכול לחזור בו ולהסכים להיבדק תוך 5 דקות מעת ההסבר של השוטר על הבדיקה.

העונש בעבירת השכרות:

העונש בעבירת השכרות או הסמים או סירוב לבדיקת שכרות  – הוא פסילת מינימום של 24 חודשים, אם כי יש עבירה קלה יותר של שכרות בה העונש הוא 3 חודשי פסילה.

מי שכבר הורשע בעבר בעבירת שיכרות – עונש הפסילה יוחמר מאוד וככל הנראה המכון הרפואי לבטיחות בדרכים יבדוק את כשירות נהיגתו.

נהיגה תחת השפעת סמים:

השוטר צריך להוכיח שהיה חשד סביר או מידע מודיעני שהנהג נהג תחת השפעת סמים.

נהיגה תחת השפעת סמים – היא כל מי שבגופו מצוי סם מסוכן או תוצרי חילוף חומרים של סם מסוכן. ולכן מדובר גם על אדם אשר השתמש בסמים לפני שבועיים וגילו אצלו סמים בגוף.

שימו לב: על פי הפסיקה, נהג הצורך סמים בהיתר משרד הבריאות ואינו נתון תחת השפעת סמים בזמן הנהיגה – יש לבטל את כתב האישום נגדו מטעם של הגנה מן הצדק.

תפקיד עורך הדין בתיקים הללו – למצוא כשלים בתיק ולהביא לזיכוי הלקוח או להפחתה ניכרת בענישה של הלקוח.

משרדינו מטפל בייצוג נהגים בעבירות של נהגיה תחת השפעת אלכוהול או סמים והצליח להביא להצלחות רבות.

"כל הזכויות שמורות והאמור אינו מהווה ייעוץ משפטי"

עניין אתכם? שתפו

Facebook
Twitter
LinkedIn

הצלחה אדירה בדחיית צו הרחקה של עיריית אשקלון שרצתה להרחיק את הלקוח שלי – מנהל מועדון הספורט "מכבי אשקלון" מבניין העירייה ובעקבות כך הייתה נגרמת פגיעה רבה מאוד לקבוצת "מכבי אשקלון"

עיריית אשקלון הגישה בקשה להוצאת צו הרחקה כנגד הלקוח שלי שהוא מנהל מועדון הכדורגל – מכבי אשקלון, שיורה על הרחקתו של הלקוח שלי מבניין עיריית

Read More »
On Key

פוסטים קשורים