צילום להמחשה: סצנה מתוך הסרט Gone Girl
צילום להמחשה: סצנה מתוך הסרט Gone Girl

שופט בית משפט השלום בתל אביב, איתן קורנהאוזר, זיכה לאחרונה את תושב אזור המרכז מאיומים על גרושתו, תוך שהוא מותח ביקורת נוקבת על המשטרה וקובע כי בתיק שנחקר על ידי משטרת מסובים מחדלי חקירה קשים.

לפי כתב האישום שהוגש נגד הנאשם, בינו לבין גרושתו פרץ סכסוך לגבי הסדרי הראייה של בתם המשותפת. ב-31 בינואר 2017 נפגשו הנאשם ואימו עם גרושתו ואימה במסעדה ביהוד, על מנת לדון בהסדרי הראייה. התביעה המשטרתית טענה בכתב האישום כי במהלך הפגישה ביקשה גרושתו של הנאשם שיאמר לאשתו הטרייה (התחתנו שבוע לפני כן) להפסיק לשלוח לה הודעות ולקלל אותה. הבעל, כך נטען, איים בתגובה: "אל תעזי לדבר עליה. אני אשחט אותך ואת המשפחה שלך אחד אחד", והוסיף תנועה של שיסוף הצוואר.

התביעה הוסיפה וטענה כי בתגובה המתלוננת שפכה על הנאשם כוס קפה, דבר שגרם לו להפוך את השולחן על תכולתו ולזרוק לעברה כוסות וצלחות. מעדותה של המתלוננת עלה עוד, כי היא יצאה מהמסעדה וכאשר שבה אליה לקחת את התיק, בעלה לשעבר הוסיף ואמר לה: "אני ארצח אותך, אני אעשה ממך חתיכות".

הנאשם כפר במיוחס לו וטען כי המתלוננת היתה זו שקיללה ראשונה את בת זוגו ולכן הוא השיב בקללות. עם זאת, הוא הכחיש כי איים מילולית או באמצעות תנועה.


במהלך המשפט חשפו הסנגורים, סתירות רבות בין עדויות המתלוננת לבין עדויות אימה. כך למשל ציינו הסנגורים, כי אימה של המתלוננת – אשר הגיעה להעיד במשטרה רק יומיים לאחר האירוע – לא זכרה בעדותה בבית המשפט את תנועת שיסוף הצוואר, ורק לאחר שלושה רענונים מצד נציגי התביעה, אישרה כי ראתה תנועה כזאת.

בנוסף, הסנגורים טענו למחדלי חקירה משמעותיים, ואחד עיקרי: המשטרה לא תפסה את מצלמות האבטחה מהמסעדה ולפיכך "פספסה" הזדמנות לשפוך אור על מה שקרה באותו ערב. עוד יותר מכך, אימו של הנאשם לא הוזמנה למסור עדות למרות שלמשטרה היה ידוע כי נכחה בפגישה. גם עדי ראייה פוטנציאלים אחרים לא הוזמנו לחקירה.

השופט איתן קורנהאוזר
השופט איתן קורנהאוזר

במהלך המשפט טענה אימה של המתלוננת בתוקף כי בתה לא קיללה את הנאשם במהלך הפגישה במסעדה. ואולם, בשלב מסוים במשפט התברר כי המתלוננת העבירה למשטרה צילומים של מסרונים שהועברו בינה לבין בעלה לשעבר, אך נמנעה מלהעביר הודעה שבה כתבה לגבי בת זוגו החדשה של בעלה: "בואו שאוכל לגלגל את הזונה מהמדרגות כמו שהבטחתי לה".

השופט קורנהאוזר ציין בהכרעת הדין את הרקע ליחסים העכורים בין הנאשם לבין אשתו לשעבר: בזמן שהיתה בהריון, גילתה כי בגד בה עם נשים אחרות. לאחר מכן, סירב לתת לה גט. השופט הוסיף והתייחס לסתירות בעדויות וגם למחדלי החקירה: "העדים השונים העידו על עדי פוטנציאלים רבים אך היחידה החוקרת לא עשתה דבר ואף לא ניסתה לבצע פעולת חקירה הקשורה לאיתור עדים… מחדלי החקירה במקרה זה הם כה עמוקים, עד כדי פגיעה אנושה בהגנת הנאשם, באופן ובו אף ללא מציאת סייג כלשהו בעדויות המאשימה, די היה במחדלי חקירה אלה כדי להביא לזיכויו".