רכב בניגוד לכיוון התנועה (צילום להמחשה: Ali Arif Soydaş מאתר Unsplash)

בית משפט השלום בירושלים שחרר בתנאים מגבילים צעיר בן 18 שנעצר על ידי המשטרה לאחר שרכב על אופנוע ללא רישיון ונמלט משוטרים. בית המשפט המחוזי אף דחה ערר שהגישה המשטרה על השחרור.

ביום שלישי שעבר (29.1) רכב הנאשם על אופנוע ששייך לחברו הקטין ברחוב בן זכאי בירושלים, תוך שהוא מרכיב מאחוריו את החבר בעל האופנוע. מכתב האישום עולה, כי בשלב מסוים הורה לו שוטר לעצור, אך הצעיר בחר דווקא להימלט, תוך שהוא מבצע עבירות תנועה נוספות. התביעה מוסיפה וטוענת, כי תוך כדי נסיעה הקטין שהורכב מאחור קפץ מהאופנוע, בעוד שהנאשם המשיך לנסוע נגד כיוון התנועה וברמזור אדום, עד שהתנגש ברכב, נפל והמשיך להימלט רגלית. רק יממה לאחר מכן, הסגיר עצמו למשטרה.

בחקירתו הודה הנאשם במיוחס לו והובא לבית משפט השלום בעיר. השופט אורן סילברמן האריך את מעצרו של הצעיר בחמישה ימים וציין כי מדובר היה במרדף שכאילו נלקח מהסרטים, שבמהלכו רק בנס לא נפגעו אנשים.

אתמול התקיים דיון נוסף, שבו הגישה המשטרה הצהרת תובע לפי בכוונתה להגיש נגד הצעיר כתב אישום. התברר בין היתר, כי המרדף כולו תועד באמצעות מצלמות גוף של השוטרים. השופט אלעזר ביאלין קבע כי הצהרת תובע לא מהווה סיבה מספקת להמשך מעצר, וקבע כי יש לשחרר את הצעיר למעצר בית בתנאים מגבילים. לבקשת המשטרה, השופט עיכב את ביצוע החלטתו עד היום (5.2).


בדיון שהתקיים היום בבית המשפט המחוזי ציינה המשטרה כי הוגש כתב אישום המייחס לצעיר שורה של עבירות. למרות זאת, בית המשפט המחוזי דחה את ערר המשטרה. השופטת רבקה פרידמן פלדמן ציינה בהחלטתה כי יש לבדוק חלופת מעצר כבר בשלב זה, ולכן שחררה את הנאשם למעצר בית עד ה-13 בפברואר.

הסנגורים, מסרו בתגובה: "אנו שמחים שבית המשפט קיבל את עמדתנו והורה על דחיית הערר של המשטרה. מדובר בנער בן 18 ללא עבר פלילי שעשה טעות בשיקול הדעת. למרות זאת אין עילה למעצר בתיק. משטרת ישראל הגישה ערר בניגוד לפסיקה של בית העליון. לכן בית המשפט המחוזי נתן את דעתו בהחלטת הערר".