בלוג

נגד לקוח המשרד, הוגש כתב אישום בעבירות של החזקת סמים שלא לשימוש עצמי: 19 מ"ל נוזל סם מסוכן GBL, תשע טבליות MDMA וקאנביס.

לאחר עבודה מאומצת, בה הוכחנו כי מדובר בלקוח "מלח הארץ" אשר מעד בפעם הראשונה בחייו ואשר הרשעתו תפגע בו אנושות וכן תגרום לפיטוריו ממקום עבודתו, תוקן כתב האישום והורדה כמות הסם, כן שונתה העבירה לעבירה קלה של החזקת סמים לשימוש עצמי. ובית המשפט קובע כי הלקוח לא יורשע, וכי יישא עונש קל של שעות למען הציבור בלבד.

קראו כתבה מאתר אוביטר.

בוטלה הרשעתו של נאשם בתיק סמים

מה שהתחיל בתיק של שימוש בסמים שלא לצריכה עצמית, בו הואשם תושב תל אביב, בן 44, הסתיים באחרונה ללא הרשעה פלילית ועם 120 עבודות לתועלת הציבור.
חומר חזק ביותר. אילוסטרציה shutterstock

 

לפני כשנתיים וחצי הגיעו שוטרי לב תל אביב לדירתו של תושב העיר ובחיפוש שנערך בדירה נמצאו סמים מסוגים שונים, בין השאר קנביס, טבליות של MDMA וכן בקבוקון ובו נוזל סם מסוכן מסוג GBL. הגבר נעצר לחקירה וכעבור קצת פחות משנה הוגש נגדו כתב אישום בבית משפט השלום בתל אביב, באשמת החזקת סמים שלא לצריכה עצמית.

הסניגורים שלו הצליחו להגיע להסדר טיעון עם מחלקת התביעות, שלפיו, כתב האישום יתוקן להחזקת סמים לצריכה עצמית, הנאשם הודה, הורשע וישלח לקבלת תסקיר בטרם הטיעונים לעונש, שיבחן את שאלת ביטול ההרשעה. התובעת הסכימה שככל שהתסקיר ימליץ ויעלה ממנו שהנאשם לוקח אחריות, לא יפתחו תיקים חדשים ופגיעה קונקרטית מעצם ההרשעה, היא תסכים לביטול ההרשעה, צו מבחן ועבודות לתועלת הציבור.

השופטת איטה נחמן הרשיעה את הנאשם על פי הודאתו בהחזקת סמים לצריכה עצמית ושלחה אותו לתסקיר מבחן שלפני מספר שבועות חזר כאשר התסקיר הצביע על לקיחת אחריות, לא נפתחו תיקים נוספים מאז וכן הנאשם הציג לשירות המבחן מסמך שהרשעה תפגע לו בתעסוקה ולכן התובעת הסכימה לבטל את ההרשעה הפלילית, להטיל על הנאשם צו מבחן למשך שנה וצו של"צ של 120 שעות.

בעקבות כך השופטת נחמן קיבלה את ההסכמות, ביטלה את הרשעת הנאשם וקבעה כי יבצע 120 שעות של עבודות לתועלת הציבור. "לאחר ששקלתי את כל הנסיבות הצריכות לעניין ובהם גילו של הנאשם, נסיבות חייו, העדר עבר פלילי, כתב האישום שתוקן ומותן גם בשל קושי ראייתי, חלוף הזמן מאז ביצוע העבירה, הודאתו של הנאשם, חסכון בזמן שיפוטי יקר, האמור בתסקיר שירות המבחן והאינטרס הציבורי, מכבדת את הסדר הטיעון בהיותו סביר בנסיבות העניין ותואם את מתחמי הענישה", כתבה השופטת בהחלטתה.

כתב-האישום-המתוקן-וגזר-הדין

 

"כל הזכויות שמורות והאמור אינו מהווה ייעוץ משפטי"

עניין אתכם? שתפו

Facebook
Twitter
LinkedIn
On Key

פוסטים קשורים