בלוג

חבר בכנופיית פורצים מתוחכמת שוחרר למעצר בית

 

תושב מזרח ירושלים, בן 19 אשר הואשם שפרץ ביחד עם כנופיה לבתי עסק וגנבת סחורה במאות אלפי שקלים, שוחרר למעצר בית באיזוק אלקטרוני. שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, אילה אורן, קיבלה את דברי הסנגורים, ושחררה אותו למעצר בית מלא.

אזיקים

המדובר בכנופיה של תושבי ירושלים, אשר הואשמה בעבירות התפרצות לשלושה בתי עסק כאשר בשני מהם דובר על גניבת סחורה במאות אלפי שקלים. על פי כתב האישום נהגו חמשת הנאשמים, לבצע את ההתפרצויות לאחר ״הכנה מוקדמת״ אשר כללה בין היתר הגעה מעת לעת לנקודת מפגש נסתרת, השוכנת באזור תעשייה גן שורק ליד העיר ראשון לציון בה הוסתרו והוסוו כלים שונים. חברי הכנופיה, שוחחו בטלפונים מבצעיים ובמהלך השיחות, תאמו את הגעתם לנקודת המפגש, את ביצוע ההתפרצויות והתעדכנו ועודכנו בזמן אמת אודות התקדמות ההתפרצות, הגעה למקום ואיסוף ממנו בתום ההתפרצות, כולל הזמנת משאית לצורך איסוף הרכוש שנגנב.

התביעות ביקשו להאריך את מעצר הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים, אולם עורכי דינו של הצעיר עו"ד ביקשו לשלוח את מרשם לתסקיר מבחן. התסקיר שהתקבל בעניין הצעיר היה חיובי בשני מישורים, האחד התרשמות מהנאשם עצמו שחווה את המעצר כחוויה מרתיעה ומבין את הפסול במעשיו וטרם מעצרו הראשון ניהל אורח חיים נורמטיביים, למד לימודי פסיכומטרי והביע רצון כן ואמיתי להמשיך את שגרת חייו. "לא קיים כאן חשש להמלטות או לשיבוש הליכי משפט, כל שאר הנאשמים האחרים עצורים בפרשה ואין ספק לא לי ולא לבית המשפט וגם לא לתביעה כי הוא לא היה המוח ולא זה שתכנן ולא זה שהכווין את הספינה, נבקש להורות על שחרורו למעצר בית בפיקוח מלא של הוריו", אמרו עורכי הדין בדיון.

בסיכומו של דבר, השופטת אורן, כאמור שחררה את הצעיר עם אזוק אלקטרוני. "הנאשם ביטא בפני שירות המבחן שאיפות לניהול חיים נורמטיביים, כאשר לאורך חייו הוכיח עצמו שהוא אינו מעורב עם גורמים עבריינים. עם זאת, נוכח מאפייני אישיותו של המשיב ובהם נטייה להתחבר לחברה שולית מתוך הצורך לסיפוק ריגושים, תחושת שייכות והרס עצמי לצד קשיים כלכליים ושאיפה לעשיית כסף קל קיימת הערכת סיכון במצבו להישנות עבירות דומות", כתבה השופטת והוסיפה: "שילוב נתוני אישיותו של המשיב, עם הערכת הסיכון ממנו, לצד מעורבותו בביצוע העבירות המיוחסות לו לכאורה שהן כאמור ברף גבוה של חומרה ביחס לעבירות מסוג זה – מחייבת המשך מעצרו של המשיב עד תום ההליכים באזוק אלקטרוני". עורכי הדין מסרו כי הם מברכים על החלטת בית המשפט.

"כל הזכויות שמורות והאמור אינו מהווה ייעוץ משפטי"

עניין אתכם? שתפו

Facebook
Twitter
LinkedIn
On Key

פוסטים קשורים