בלוג

החלטה נדירה ומשמחת על עיכוב ההליכים המשפטיים כנגד הלקוח

הסיפור שאירע כך אירע.

לפני מספר חודשים פנה אלי הלקוח בבכי וסיפר לי שבת זוגו חולה במחלה קשה וסופנית ועוברת טיפולים קשים ומרים ובכדי להקל על סבלה המר, רכש עבורה כחצי קילו סמים מסוג קנאביס בכדי לצורך הכנת שמן ריק סימפסון, הנועד להקל על סבלה הרב של בת זוגו ה"גיהינום" שהיא עוברת.

אלא שבביקורת משטרתית נשאל הלקוח אם הכל בסדר וישר ענה שיש לו ברכב קנאביס, בחקירה במשטרה סיפר הלקוח כי עשה זאת לנוכח מצבה הקשה של אשתו ואכן שוטר הוקפץ לדירתו ואימת את גרסתו של הלקוח ומעת זו המשטרה התנהגה בצורה מכובדת עם הלקוח.

אלא שלמרות תחינותיי ובקשותיי שתיק זה דינו להיסגר במיידית – הוגש כתב אישום כנגד מרשי, אך ורק בשל כך שאין סמכות ליחידת התביעות של משטרת ישראל לסגור תיק פלילי בכזו כמות של קנאביס.

בבקשה לעיכוב ההליכים המשפטיים שהגשתי ליועץ המשפטי לממשלה, פרסתי את מלוא המידע הרפואי הקשה של אשתו של הלקוח ואת "הגיהינום" העובר על בני הזוג שלנוכח כך עשה מרשי את שעשה.

הסברתי ליועץ המשפטי לממשלה, כי נסיבותיו האישיות של מרשי בשל מחלתה הקשה וסבלה המר של בת זוגו, טרדו את מרשי יום יום, שעה שעה, ולא נתנו למרשי מנוחה, הכיצד יוכל לעזור ולסייע לבת זוגו האהובה ומרשי עשה את שעשה לנוכח מצבה הרפואי הקשה והחמור של בת זוגו וה"גיהינום" העובר עליה, כאשר הוא רואה במצבה המידרדר מיום ליום ואין לאל ידו להושיע.

הסברתי ליועץ המשפטי, כי הלקוח עצמו סובל ממחלות קשות וכי הוא "מלח הארץ" פנסיונר, אשר שירת שירת שירות צבאי מפעים ובנו משרת כעת ביחידה קרבית, אינו קשור כלל לעולם הפלילי ומעולם לא השתמש בסמים.

עוד הסברתי ליועץ המשפטי לממשלה, כי הלקוח טרוד כל היום בטיפוליה של בת זוגו ובזבוז משאבי המדינה על ניהול תיק כנגד אדם נורמטיבי אשר ניסה לסייע לאשתו אשר חולה במחלה סופנית, מנוגדת לכל הגיון ורגישות של בן אנוש.

לשמחתי, התבשרתי כי היועץ המשפטי לממשלה הורה על עיכוב ההליכים המשפטיים כנגד הלקוח שמבחינה מעשית זו החלטה על סגירת התיק הפלילי.

אני קורא בזאת, ליועץ המשפטי לממשלה, להגמיש את הנחיותיו בעניין סגירת תיקים פליליים, כך שגם התביעה תוכל לסגור תיקים פליליים במקרים רבים ולא יהיה צורך להגיע להגשת בקשה לעיכוב הליכים שגורמת לעינוי דין רב עד שמתקבלת החלטה בעניין.

"כל הזכויות שמורות והאמור אינו מהווה ייעוץ משפטי"

עניין אתכם? שתפו

Facebook
Twitter
LinkedIn
On Key

פוסטים קשורים