בלוג

הצלחה סופר נדירה ללקוח המשרד בתיק חמור של האזנות סתר, הצבת מכשיר להאזנת סתר ופגיעה בפרטיות וכן שיבוש הליכי חקירה, בשל התקנת מצלמה נסתרת ומכשיר להאזנות סתר במספר בתי בושת

הלקוח פנה אל משרדינו, לאחר שיוצג ע"י עורך דין אחר ולאחר שהגיע להסדר עם הפרקליטות של 9 חודשי עבודות שירות והורשע בעבירה אחת של סיוע לשיבוש מהלכי משפט, לפי סעיף 31+244 לחוק העונשין, התשל"ז-1977 (להלן: "החוק"), ב-3 עבירות של הצבת או התקנת מכשיר למטרת האזנת סתר שלא כדין, לפי סעיף 2(ג) לחוק האזנת סתר, תשל"ט 1979 (להלן: "חוק האזנת סתר"), בעבירה אחת של סיוע להאזנת סתר שלא כדין ושימוש שלא כדין בהאזנה, לפי סעיף 2(א) לחוק האזנת סתר, יחד עם סעיף 31 לחוק ובעבירה אחת של סיוע לפגיעה בפרטיות במזיד, לפי סעיף 5+ 2(3)+ 2(1) לחוק הגנת הפרטיות התשמ"א-1981 יחד עם סעיף 31 לחוק.

על פי עובדות כתב האישום, בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, הנאשם היה הבעלים של "ביג מערכות" ועסק בין היתר בהתקנת מצלמות ותחזוקתן. בתקופה שבין חודש ינואר שנת 2013 ועד לתאריך 20.11.18 (להלן: "התקופה") ******, *****ו****** (להלן: "הבעלים") החזיקו וניהלו מספר מקומות לשם עיסוק בזנות ברמת גן, בבניין ברחוב הרקון 9, בקומת הקרקע בית בושת "טאג' מהאל" שפעל גם כמלונית, במרתף הבניין, בית בושת "טרופיקנה", ובדירה ברחוב ברא"ה 2 פינת רחוב הרצל, בית בושת "הרצל". במועד שאינו ידוע במדויק למאשימה, בחודש מאי 2018, לבקשת ***** , התקין הנאשם בבית בושת "טרופיקנה" מכשיר למטרת האזנת סתר שלא על פי היתר כדין, שאפשר לבעלים וכן לכל אדם אחר להאזין הן מבית בושת "טאג' מאהל" והן בחיבור מרחוק מכל מקום, לשיחות בבית בושת "טרופיקנה". 

במועד שאינו ידוע במדויק למאשימה, עובר לחודש ינואר 2018, לבקשתו של *****, התקין והציב הנאשם מיקרופון ומצלמה נסתרת (להלן: "המצלמה הנסתרת") בתוך הקיר באחד מחדרי אירוח בבית בושת "טאג' מאהל" (להלן: "החדר"), שצילם והקליט את הנעשה בחדר ובמיטה והעביר את הסרטים בשידור חי למסך ולמכשיר D.V.R מקליט (להלן: "המכשיר") שהוצב במשרדו של *****, שהיה בחדר אחר בבית בושת "טאג' מאהל" (להלן: "משרדו של *****") ובכך אפשר ל*****, *****וכל אדם אחר שיתחבר מרחוק, לצפות בזמן אמת בפעילות בחדר ולהאזין להם, ואלו צולמו והונצחו במכשיר. הנאשם התקין את המצלמה הנסתרת והמיקרופון כאמור ביודעו כי החדר מיועד להשכרה וכי המצלמה והמיקרופון ישמשו להאזין ולצלם את שוכרי החדר ואורחיהם בהיותם ברשות היחיד ללא ידעתם וללא הסכמתם. בתקופה שבין ינואר 2018 עד פשיטת המשטרה בתאריך 04.05.18, סייע הנאשם ל**** ו*****לפגוע במזיד בפרטיותם של זוגות שהשתמשו בחדר, ואלו האזינו, צפו וצילמו את מה שנעשה בחדר. בתאריך 04.05.18 בשעות הלילה המאוחרות פשטה המשטרה על בית הבושת "טאג' מאהל" והחרימה את המצלמה הנסתרת והמיקרופון. לבקשת *****, סייע הנאשם למחוק את כל התכנים של המצלמה שנקלטו במכשיר במטרה להכשיל את חקירת המשטרה ולהעלים ראיות.

בתאריך 06.05.18 או סמוך לכך, לבקשת *****, שמסר לו כי המשטרה החרימה את המצלמה הנסתרת והמיקרופון וכן את המכשיר, התקין הנאשם  מצלמה נסתרת ומיקרופון בתוך מכשיר ממיר של חברת הוט (להלן: "המצלמה הנסתרת והמיקרופון החדשים") שאפשרו לבעלים וכל אדם אחר שיתחבר מרחוק לצפות בזמן אמת בפעילות בחדר ולהאזין לשוהים בחדר, ואלו צולמו והונצחו באמצעות חיבור המצלמה הנסתרת החדשה למכשיר D.V.R מקליט, שהוצב במשרדו של ****. בתקופה שבין 06.05.18 עד פשיטת המשטרה ביום 20.11.18, סייע הנאשם ל**** ו****לפגוע במזיד בפרטיותם של זוגות שהשתמשו בחדר, ואלו האזינו, צפו וצילמו את מה שנעשה בחדר.

לאחר הרשעתו, פנה הלקוח וביקש את ייצוג משרדינו, ומשכך פעלנו במרוץ הזמן ועתרנו לחזרה מהודיה של הלקוח ולביטול הרשעותיו, בהמשך לכך ובהמלצת בית המשפט, שולב הלקוח בהליך שיקומי, בו הצליח מאוד.

טענו בפני בית המשפט, כי מדובר בבחור ללא עבר פלילי, אשר חטא ושגה, אך הודה, הביע חרטה על מעשיו ועבר הליך שיקומי מדהים, אשר שינה את דעותיו מן הקצה אל הקצה וכי מדובר בבחור "מלח הארץ" אשר משרת במילואים ביחידה מובחרת, טענו לחלוף זמן רב של כחמש שנים מעת האירועים, כאשר המאשימה הגישה כתב אישום, רק בחלוף כשנתיים וחצי מעת האירועים.

לאור טיעונינו ובשל השיקולים שפירטנו, הורה בית המשפט על השתת עונש מקל מאוד, של 30 ימי עבודות שירות, במשך 6 שעות יומיות בלבד (במקום 8.5 שעות) וכן הלקוח ימשיך את ההליך השיקומי במסרת צו מבחן של שירות המבחן.

תוצאה נדירה ומטורפת!!!

מצו"ב גזר הדין:

"כל הזכויות שמורות והאמור אינו מהווה ייעוץ משפטי"

עניין אתכם? שתפו

Facebook
Twitter
LinkedIn
On Key

פוסטים קשורים