בלוג

המדריך המשפטי למניעת הטרדה מאיימת של אדם

עורך דין רפאל ציק

1. מהי הטרדה מאיימת?

החוק מגדיר הטרדה מאיימת במקרים הבאים, אדם שהטריד אותנו בכל דרך ופגע בשלוות חיינו, נקט איומים כלפינו כולל איום מרומז, יצר קשר עמנו, פגע ברכוש שלנו, פגע בשם הטוב שלנו או בחופש התנועה שלנו. כמו כן קיים חשש סביר כי המטריד יחזור על מעשיו בשנית.

2. מה ניתן לעשות כדי למנוע את ההטרדה?

ניתן להגיש בקשה לבית המשפט שיוציא צו האוסר על המשיב להטריד אותנו, ליצור אתנו קשר, לאיים עלינו, לבלוש אחרינו, ליצור קשר אתנו, להימצא בסמיכות למקום המגורים או העבודה שלנו, לשאת ולהחזיק נשק ועוד תנאים נוספים המפורטים בחוק.

לרוב, כאשר מוגשת בקשה לצו זמני במעמד צד אחד, בית המשפט מורה על מתן צו זמני האוסר על המטריד, להטריד ולאיים וכו' וקובע דיון במעמד הצדדים שמתקיים תוך 7 ימים למתן החלטה סופית בבקשה.

תוקף הצו הסופי הוא עד לתקופה של 6 חודשים וניתן לבקש מבית המשפט להאריך את התקופה בתקופה נוספת של עד שנתיים.

בכל מקרה חשוב להתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום.

3. מהי הסנקציה בשל הפרת הצו שנתן בית המשפט?

הפרת הצו על ידי המשיב, הינה עבירה פלילית של הפרת הוראה חוקית ובית המשפט יכול להשית על מפר הצו עונש של עד 4 שנות מאסר בפועל.

כאשר המטריד מפר את הצו שנתן בית המשפט, יש להגיש על כך תלונה מיידית למשטרת ישראל.

במידה ויש אדם שמטריד אתכם, מאיים עליכם, בולש אחריכם, גורם נזק לרכושכם, חשוב מאוד שתתנו לעו"ד מקצועי הבקיא בתחום לעשות את העבודה ולייצג אתכם בבקשה למניעת הטרדה מאיימת.

עו"ד רפאל ציק הינו בעל ניסיון רב בבקשות למניעת הטרדה מאיימת.

"כל הזכויות שמורות והאמור אינו מהווה ייעוץ משפטי"

עניין אתכם? שתפו

Facebook
Twitter
LinkedIn

הצלחה אדירה בסגירת תיק ללקוח בעבירות סחר בסמים וגידול סמים, החזקת נשק שלא כדין, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו וקשירת קשר לעשות פשע

הלקוח התקשר אלי בלחץ ובחרדה וסיפר לי שזומן לחקירת משטרה בחשד לעבירות חמורות מאוד של סחר וגידול סמים, עבירות נשק והפרעה לשוטר במילוי תפקידו וביקש

Read More »
On Key

פוסטים קשורים