בלוג

על הליך השימוע בטרם כתב אישום ועל חשיבותו הרבה תקראו במאמר זה

על פי סעיף 60א לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], תשמ"ב-1982, על התביעה הפלילית ליידע את החשוד כי קיימת לו זכות שימוע בעבירת פשע (שהינה כל עבירה פלילית אשר העונש אשר נקבע לה בחוק הוא מעל ל-3 שנות מאסר) וזכותו של החשוד לפנות לתביעה הפלילית בתוך 30 יום מהיום בו קיבל את מכתב השימוע, בכדי לשכנעה להימנע מהגשת כתב אישום ולסגור את התיק בעניינו בעילות הקבועות בחוק.

לצורך השימוע, עורך דינו של החשוד, מצלם את חומרי החקירה בתיק, מעיין בהם ופונה לתביעה הפלילית בבקשה מנומקת מדוע אין להגיש כתב אישום כנגד החשוד ויש לסגור את התיק בעניינו.

חשיבות רבה קיימת להליך שימוע, לאור כך שהוא נותן הזדמנות לחשוד לשטוח את טענותיו בצורה מקצועית ובזהירות הנדרשת, בפני התביעה הפלילית בטרם הגשת כתב אישום.

על התביעה הפלילית לשמוע ולשקול את טענותיו של החשוד בכובד ראש "בלב שלם ובנפש חפצה".

לעיתים, התביעה הפלילית תעניק את זכות השימוע גם בעבירות של חטא ועוון שהינן עבירות שהעונש הקבוע להן בחוק הוא מתחת ל-3 שנות מאסר, וזאת, בהתאם לשיקולים שונים כדוגמת נסיבות ביצוע העבירה, מאפיינים יחודיים של החשוד, קיומו של אינטרס ציבורי מוגבר בעניינו של החשוד (כמו למשל כאשר מדובר בחשוד שהינו נושא משרה ציבורית) וכאשר התשתית הראייתית בתיק סבוכה או חריגה באופן מיוחד.

במקרים מסוימים, גם לאחר שהוגש כתב אישום כנגד החשוד, יהיה אפשר לבקש להגיש בקשה מנומקת לשימוע בדיעבד ולסגירת התיק, בפרט כאשר מדובר בתקלה טכנית של הגעת המכתב בדואר או כאשר חלף זמן קצר מעת תום 30 הימים לשליחת בקשת השימוע, כאשר במקרים מסוימים, כתב האישום יבוטל או יימחק לצורך קיום השימוע וגם במקרים אלו, השימוע יעשה בנפש חפצה ומתוך פתיחות לשקול בכובד ראש את טענות הנאשם.

משרדי מטפל בבקשות רבות של שימוע בטרם הגשת כתב אישום וצברתי הצלחות רבות ללקוחות המשרד בהחלטות על סגירת תיקים בטרם הגשת כתב אישום, בעקבות שימוע.

אם קיבלת מכתב יידוע על כוונת התביעה הפלילית להגיש כנגדך כתב אישום, נא פנה בהקדם לעורך דין מקצועי המטפל בכך, מאחר וקיים זמן קצוב וקצר של 30 יום להגשת הטענות בשימוע.

"כל הזכויות שמורות והאמור אינו מהווה ייעוץ משפטי"

עניין אתכם? שתפו

Facebook
Twitter
LinkedIn

הצלחה אדירה בסגירת תיק ללקוח בעבירות סחר בסמים וגידול סמים, החזקת נשק שלא כדין, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו וקשירת קשר לעשות פשע

הלקוח התקשר אלי בלחץ ובחרדה וסיפר לי שזומן לחקירת משטרה בחשד לעבירות חמורות מאוד של סחר וגידול סמים, עבירות נשק והפרעה לשוטר במילוי תפקידו וביקש

Read More »
On Key

פוסטים קשורים