בלוג

כניסתו לתוקף של חוק המידע הפלילי ותקנת השבים תידחה בשנה לצורך תיקונים נוספים בחוק

חוק המידע הפלילי ותקנת השבים שהיה אמור להיכנס לתוקף בתחילת השנה והיה אמור להחליף את חוק המרשם הפלילי ותקנת השבים, ייכנס לתוקף רק בשנה הבאה.

הכנסת החליטה לדחות את כניסתו לתוקף של החוק אשר מסדיר את העברת המידע על הרישום הפלילי והמשטרתי לגופים שונים וקובע אמות מידה באשר להיקף המידע שגוף מסוים רשאי לקבל, כמו גם מימוש זכות העיון במרשם הפלילי וקיצור תקופת ההתיישנות והמחיקה של הרישום.

דחיית כניסתו לתוקף של החוק, נעשתה בשל תיקונים אשר נדרשים בחוק ובשל ביקורת קשה שהייתה על החוק, בשל סיבות כמו שאדם לא יוכל לאחר כניסתו של החוק לתוקף להוציא פלט רישום פלילי בעניינו מהמשטרה אלא רק לראות זאת על גבי מסך מחשב, אך מן הצד השני, החוק תוקן לקראת השבים במקרים רבים.

החוק הממשלתי נועד להגדיר מחדש את נקודת האיזון הראויה בין הצורך לקיים מאגר מידע פלילי ולשקול מידע שכלול בו בעת קבלת החלטות, לבין תקנת השבים – הצורך לאפשר לאנשים בעלי רישומים פליליים, ובהם אף אלה שלא הורשעו מעולם, לשוב למוטב ולהשתלב מחדש בחברה, בלי שכתם הרישום הפלילי ילווה אותם כל חייהם.

לפי החוק, תקופות ההתיישנות והמחיקה לרישום פלילי יתקצרו משמעותית; מעסיקים לא יוכלו לדרוש ממועמד לעבודה הצגת תדפיס הרישום הפלילי, למעט בגופים הזכאים לקבל את המידע; המידע הפלילי שיועבר לגופים הזכאים יכלול מידע על תיקים פתוחים כפי שקיים היום; לדרישת הוועדה הוסף ממונה על מידע פלילי בכל גוף זכאי שיוכל לפקח על יישום החוק ועל העברת המידע הרלוונטי ושקילתו באופן ראוי; כמו כן הוסף מנגנון ביקורת במשרד המשפטים שיפקח על הגופים הזכאים.

לצפייה בדיון שהתקיים בנושא בוועדת חוקה, חוק ומשפט מיום 13.1.21 לחצו על הקישור הבא: https://main.knesset.gov.il/Activity/committees/Pages/AllCommitteesBroadcast.aspx?TopicID=21876

במידה ויש לכם רישום פלילי או משטרתי, חשוב מאוד שתתנו לעו"ד מקצועי הבקיא בתחום המרשם הפלילי לעשות את העבודה ולייצג אתכם בבקשה למחיקת או ביטול הרישום ובשום מקרה לא מומלץ לבצע פנייה בעניין מחיקת רישום פלילי ללא שקיבלתם יעוץ משפטי מקצועי.

"כל הזכויות שמורות והאמור אינו מהווה ייעוץ משפטי"

עניין אתכם? שתפו

Facebook
Twitter
LinkedIn

הצלחה אדירה בסגירת תיק ללקוח בעבירות סחר בסמים וגידול סמים, החזקת נשק שלא כדין, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו וקשירת קשר לעשות פשע

הלקוח התקשר אלי בלחץ ובחרדה וסיפר לי שזומן לחקירת משטרה בחשד לעבירות חמורות מאוד של סחר וגידול סמים, עבירות נשק והפרעה לשוטר במילוי תפקידו וביקש

Read More »
On Key

פוסטים קשורים