בלוג

המדריך להליכי תעבורה

המדריך להליכי תעבורה

חקיקה: חוקי התעבורה קבועים בפקודת התעבורה שם קבועים סדרי הדין בדיני התעבורה ובתקנות התעבורה, שם קבועים עבירות התעבורה.

יסוד נפשי: כמעט כל עבירות התעבורה הינן מסוג "אחריות קפידה" אשר נעדרות יסוד נפשי, דהיינו שאין צורך בעבירות התעבורה בהוכחת היסוד הנפשי של מחשבה פלילית או רשלנות.

עונש מינימום של פסילת הרישיון: עונש המינימום נקבע בחוקי התעבורה, כך שבעבירות מסוימות יש עונש של פסילת רישיון חובה ותקופת הפסילה נקבעת על פי חומרת העבירה.

סוגי דו"חות:

דו"ח ב"מ-ברירת משפט-מדובר בדו"ח רגיל מסוג קנס כספי אשר ייתכן גם שיהיה בצד לו צבירת נקודות ברגע שמקבל הדו"ח ישלם את הדו"ח.

בדו"חות ברירת משפט ניתן להגיש בקשה להישפט בבית משפט על העבירה אשר אותה יש להגיש תוך 90 יום, כאשר אם הקנס לא ישולם עד למועד זה הוא יגדל ב-50%.

באם הוגשה בקשה להישפט, יש לזמן את בעל הדו"ח למשפט בתוך שנה. אם בעל הדו"ח לא זומן למשפט בתוך שנה מעת הגשת הבקשה להישפט – הדו"ח בטל.

דו"ח מצלמה אשר נשלח בדואר, יש להמציא בתוך ארבעה חודשים לבעל הרכב וברכב חדש עד ששה חודשים. אם לא נשלח הדו"ח בתוך התקופות האמורות לעיל – הדו"ח בטל.

דו"ח הזמנה לדין-הסוג השני של הדו"חות זה דו"ח הזמנה לדין אשר מופק בעבירות התעבורה החמורות יותר, כמו תאונת דרכים, נהיגה בשכרות, נהיגה בפסילה, נהיגה ללא רישיון, עקיפה בקו לבן, רמזור אדום בנסיבות מחמירות (מעל 3 או 5 שניות) נהיגה במהירות בתוך העיר של מעל 41 קמ"ש מהמותר ומחוץ לעיר נהיגה במהירות של 51 קמ"ש מעל המותר. (מהירות פחותה מכך זה דו"ח של ברירת משפט).

סוגי פסילה:

פסילה מנהלית: פסילה בידי קצין המשטרה למשך תקופות של 30/60/90 יום על פי חומרת העבירה.

יש הבדל בין חובת פסילה כאשר מדובר בתאונה בה נהרג אדם, לבין פסילת רשות על פי שיקול דעת הקצין.

במקרים המתאימים ניתן להגיש לבית המשפט בקשה לביטול פסילה מנהלית.

פסילה עד תום ההליכים: אם מדובר בעבירה חמורה אז התביעה יכול לבקש בעת הגשת כתב האישום את פסילת רישיון הנהג עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. במקרה זה  יתקיים דיון בבית המשפט ובמסגרתו ייבדק אם קיימות ראיות לכאורה שהנהג ביצע את העבירה והאם קיימת מסוכנות לנהג לביצוע עבירות תעבורה באם ימשיך לנהוג ברכב וכן ייבדקו את אופי העבירה והעבר הפלילי של הנהג בדומה בדיון מעצר עד תום ההליכים.

איסור שימוש ברכב: קצין המשטרה יכול להורות בעבירות מסוימות על איסור השימוש ברכב אשר עבר עבירת תעבורה. ניתן להגיש בקשה לבית המשפט לבטל את איסור השימוש ברכב.

הארכת מועד להישפט: באם מועד 90 הימים בעבירת ברירת המשפט עומד לחלוף או אף חלף, ניתן להגיש בקשה להארכת המועד להישפט ולנמקה.

בקשה לביטול פסק דין: באם הנאשם נשפט בהיעדרו, ניתן במקרים המתאימים להגיש בקשה לביטול פסק דין ולנמקה.

אל תחסכו בהתייעצות עם עורך דין בכל מקרה שקיבלתם דו"ח ברירת משפט או דו"ח הזמנה לדין ובכל מקרה של תאונת דרכים, מאחר והניסיון מלמד כי ייעוץ של עו"ד לדיני תעבורה, חוסך המון כסף ועוגמת נפש בהמשך.

"כל הזכויות שמורות והאמור אינו מהווה ייעוץ משפטי"

עניין אתכם? שתפו

Facebook
Twitter
LinkedIn

הצלחה סופר נדירה של הארכת עונש מאסר על תנאי תלוי ועומד בתיק פלילי, אשר הלקוח הואשם בו בעבירות אלימות כנגד אשתו, כאשר מדובר בלקוח שכבר ריצה עונש מאסר בכלא בשל עבירות אלימות בעבר כנגד אשתו

הלקוח הואשם בעבירות אלימות במשפחה, כאשר מדובר בלקוח שבשל תיק פלילי קודם – ריצה לפני כשנתיים עונש מאסר בכלא, בשל עבירות קודמות של אלימות במשפחה

Read More »
On Key

פוסטים קשורים