בלוג

המדריך לביטול רישום משטרתי ושינוי עילת סגירת התיק

מהו הרישום המשטרתי?

הרישום המשטרתי, הינו רישום של תיקי משטרה המתנהל במשטרת ישראל.

הרישום המשטרתי כולל תיקים שממתינים לבירור דין שזה תיקים שטרם הוחלט אם לסגור אותם או להגיש בהם כתב אישום וכן תיקים שמתנהלים בבית המשפט אך טרם הוכרעו וכן תיקים שנסגרו בעילת סגירה של חוסר ראיות, נסיבות העניין אינן מצדיקות העמדה לדין (מה שנקרא בעבר חוסר עניין לציבור) או עילה של סגירת תיק בהסדר מותנה. הרישום המשטרתי כולל גם תיקים שהוגש בהם כתב אישום אך ההליכים בהם עוכבו וכן תיקים שנסגרו לאחר שהוחלט שלא לחקור בהם.

איך ניתן לדעת אם יש לי רישום משטרתי?

החוק מאפשר לכל אזרח לקבל תדפיס "זכות עיון" בתחנת המשטרה אודותיו, על מנת שיוכל לדעת מהם הרישומים המשטרתיים שעל שמו ויוכל לפעול לתיקון טעויות.

מדוע לבטל רישום משטרתי?

כאשר מדובר בתיקים שנסגרו בעילת סגירה של חוסר ראיות או בעילה של נסיבות העניין אינן מצדיקות העמדה לדין, הרי שהדבר מותיר כתם על החשוד ומספר גופים ומעסיקים יכולים לראות שיש לאדם רישום של תיק משטרה שנסגר ובשל כך הם יסרבו לקבלו לעבודה.

הפתרון לבעיה, הוא הגשת בקשה לשינוי עילת סגירת התיק לחוסר אשמה או הגשת ערר לשינוי עילת סגירת התיק לחוסר אשמה, כיוון שכאשר משתנה עילת הסגירה לחוסר אשמה, הרי שהרישום המשטרתי נמחק לחלוטין ואינו מופיע במרשם המשטרתי.

הדרכים לביטול רישום פלילי:

  1. בקשה לשינוי עילת סגירת התיק לחוסר אשמה:

על החלטה שלא להעמיד לדין, נמסרת לחשוד הודעה בכתב שבה תצוין עילת סגירת התיק. החשוד רשאי לפנות בבקשה מנומקת לגוף שסגר את התיק בבקשה מנומקת לשנות את עילת הסגירה.

2. ערר על דחיית הבקשה לשינוי עילת סגירת התיק לחוסר אשמה:

במידה ובקשתו זו נדחתה על ידי הגוף הסוגר, רשאי החשוד, תוך 60 יום מיום קבלת ההודעה על דחיית הבקשה לשינוי עילת סגירת תיק, להגיש ערר מנומק על שינוי עילת הסגירה בכתב. הכלל הוא כי הגורם המוסמך להחליט בערר יהא תמיד בכיר מהגורם שקיבל את ההחלטה המקורית. הגורם המחליט בערר: במידה והמשטרה (ובכלל זה יחידת התביעות של המשטרה) היא זו אשר סגרה את התיק הגורם המחליט בערר הינו גורם בכיר במשטרה מזה שקיבל את ההחלטה המקורית.  במידה והפרקליטות או המחלקה לחקירת שוטרים הם אלה אשר סגרו את התיק הגורם המחליט בערר הינו המשנה לפרקליט המדינה.

3. בקשה למשטרת ישראל לביטול הרישום המשטרתי-בהתקיים קריטריונים מסוימים כדלהלן:

א. בעבירה שעונשה מעל 3 שנות מאסר: בבגיר, לאחר שחלפו 7 שנים מעת ביצוע העבירה, ובקטין, לאחר שחלפו 5 שנים מעת ביצוע העבירה.

ב. בעבירה שעונשה פחות מ-3 שנות מאסר: בבגיר, לאחר שחלפו 5 שנים מעת ביצוע העבירה ובקטין, לאחר שחלפו 3 שנים מעת ביצוע העבירה.

על מחיקת רישום פלילי תקראו במדריך בקישור זה: https://czik.co.il/2020/01/12/%d7%94%d7%9e%d7%93%d7%a8%d7%99%d7%9a-%d7%9c%d7%9e%d7%97%d7%99%d7%a7%d7%aa-%d7%a8%d7%99%d7%a9%d7%95%d7%9d-%d7%a4%d7%9c%d7%99%d7%9c%d7%99/

במידה ויש לכם רישום פלילי או משטרתי, חשוב מאוד שתתנו לעו”ד מקצועי הבקיא בתחום המרשם הפלילי לעשות את העבודה ולייצג אתכם בבקשה למחיקת הרישום ובשום מקרה לא מומלץ לבצע פנייה בעניין מחיקת רישום פלילי ללא שקיבלתם יעוץ משפטי מקצועי.

משרדינו עוסק רבות במחיקת רישום פלילי ומשטרתי וצבר הצלחות רבות בכך.

"כל הזכויות שמורות והאמור אינו מהווה ייעוץ משפטי"

עניין אתכם? שתפו

Facebook
Twitter
LinkedIn
On Key

פוסטים קשורים