בלוג

המדריך המשפטי לסגירת תיק במשטרה

לאחר שאדם נחקר מומלץ לפנות לרשות החוקרת במקרים המתאימים במהירות ובטרם העברת התיק לרשות התובעת, בבקשה לסגירת התיק במשטרה.

עילות סגירת התיק בתחנת המשטרה:

העדר אשמה פלילית: כאשר המצב הראייתי בתיק הוא חסר והסיכוי שהחשוד ביצע את העבירה נמוך, ניתן לבקש לסגור את התיק בעילה של העדר אשמה פלילית.

חוסר ראיות: כאשר חומר הראיות שנאסף על ידי המשטרה, מעורר ספק בדבר אשמתו של החשוד ואין בכך בכדי להעמיד את החשוד לדין וכאשר עוצמת הראיות יותר חזקה מעילה של העדר אשמה והסיכוי שהחשוד ביצע את העבירה גבוה יותר מהאמור לעיל בעילת העדר אשמה, ניתן לבקש לסגור את התיק בעילה של חוסר ראיות.

נסיבות העניין אינן מתאימות לפתיחה בחקירה/העמדה לדין:

סגירה בעילה של נסיבות העניין אינן מתאימות לפתיחה בחקירה/העמדה לדין נבחנת על פי מספר קריטריונים להלן:

מידת חומרת העבירה ונסיבות ביצוע העבירה על פי העונש הקבוע בחוק, הנזק שנגרם מביצוע העבירה לגוף ולרכוש, משך זמן הפגיעה, חלוף הזמן מעת ביצוע העבירה.

נסיבות אישיות של החשוד כמו גילו ומצב בריאותו, עברו הפלילי, שיתוף פעולה עם רשויות החקירה, נכונות לפיצוי נפגע העבירה.

מדיניות האכיפה של המשטרה ביחס לסוג עבירות או ביחס לאיזור בו אירע האירוע.

שיקולים נוספים של אמון הציבור במשטרה, אינטרסים חיוניים של המדינה ושיקולים מוסדיים.

אין עבירה פלילית: לאחר החקירה נמצא כי לא קיים חשד לביצועה של עבירה פלילית כלשהי.

עבריין לא נודע: כאשר ישנה תשתית ראייתית לקיומה של עבירה פלילית, אך אין חשוד בביצוע העבירה ולא ניתן בחקירה סבירה להגיע לזהות החשוד.

התיישנות: קיים חשוד בביצוע עבירה פלילית, אך חלה תקופת ההתיישנות הקבועה בחוק.

החשוד אינו בר עונשין: יש ראיות לביצוע עבירה פלילית על ידי החשוד אך החשוד אינו בר עונשין משום שהוא מתחת גיל 12 או שעל פי צו של בית משפט הוא אינו נושא באחריות פלילית עקב מצבו הנפשי.

סמכות סגירת התיק על פי העבירות ועילות הסגיה:

סגירת התיק לאחר החקירה: סגירת התיק לאחר החקירה במשטרה, היא בכל העבירות למעט בעבירות פשע מעל 10 שנים ולמעט העבירות המנויות בחלק א’ לתוספת ראשונה א’ לחוק סדר הדין הפלילי ולמעט עבירות מין ואלימות בין בני זוג, תהיה נתונה לקצין החקירות בתחנת המשטרה ולקציני החקירות בדרגה שמעליו במרחב, במחוז וביחידה הארצית לסגור את התיק בעילות של חוסר ראיות/חוסר אשמה/נסיבות העניין אינן מתאימות להליך פלילי/קטינות/התיישנות/עבריין לא נודע. כאשר מדובר בעבירת פשע שדינה בין 10-15 שנים הגורמים לעיל יוכלו לסגור את התיק בעילה של עבריין לא נודע (מלבד קצין חקירות בתחנה).

סגירת התיק בטרם חקירה: כאשר מדובר בסגירה טרם החקירה, יהיה ניתן לסגור את התיק בכל העבירות, למעט בעבירות פשע ולמעט עבירות מין ואלימות בין בני זוג, תהיה נתונה לקצין החקירות בתחנת המשטרה ולקציני החקירות בדרגה שמעליו במרחב, במחוז וביחידה הארצית לסגור את התיק בעילות של נסיבות העניין אינן מתאימות לפתיחה בחקירה/אין עבירה פלילית.

כאשר מדובר בסגירה טרם החקירה בעבירות מין ואלימות בין בני זוג והמתלונן מבקש שלא לחקור בטרם בוצעה פעולת חקירה משמעותית, הסמכות של סגירת התיק תהיה של קצין החקירות המרחבי או המחוזי.

במידה ונפתח כנגדכם תיק במשטרה, חשוב מאוד שתתנו לעו”ד מקצועי הבקיא בתחום סגירת התיקים לעשות עבורכם את העבודה ולהגיש בקשה למשטרה לסגור את התיק.

למשרדינו ניסיון רב בבקשות לסגירת תיקים ומשרדינו צבר הצלחות רבות בסגירת תיקים במשטרה.

"כל הזכויות שמורות והאמור אינו מהווה ייעוץ משפטי"

עניין אתכם? שתפו

Facebook
Twitter
LinkedIn

הצלחה אדירה בסגירת תיק ללקוח בעבירות סחר בסמים וגידול סמים, החזקת נשק שלא כדין, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו וקשירת קשר לעשות פשע

הלקוח התקשר אלי בלחץ ובחרדה וסיפר לי שזומן לחקירת משטרה בחשד לעבירות חמורות מאוד של סחר וגידול סמים, עבירות נשק והפרעה לשוטר במילוי תפקידו וביקש

Read More »
On Key

פוסטים קשורים